We’ll read about interesting topics which lend themselves to conversation and discussion. It’s also fun to sing songs, practise everyday English and check grammar problems.
Hier haben Sie die Möglichkeit Ihren Business Englisch im kleinen Kreis mit einem Native Speaker zu üben. Die Besonderheit: der Kursinhalt ist maßgeschnitten um Ihre persönlichen Bedürfnisse zu erfüllen. Nach dem Motto „diese Woche bin ich dran“ wird jede Woche abwechselnd der Arbeitsplatz jedes Teilnehmers im Mittelpunkt stehen und als Basis für die Unterrichtsstunde dienen. Keiner kommt zu kurz und jeder profitiert von der Wortschatzerweiterung und von authentischen Rollenspielen.
Practising your Business English in a small group with a native speaker will help make you more efficient in the workplace. In this course you will learn how to express yourself more fluently and confidently when communicating with fellow professionals - whether on the telephone, face-to-face or in writing. You will carry out a variety of communicative activities including role plays, worksheets and writing emails.
"The customer is always right". Dealing with customers can sometimes be a challenge, especially when you’re doing it in a foreign language. In this course you will practice communicating clearly and efficiently with customers in a variety of business situations: -Giving customers product and pricing information -Processing customer enquiries -Dealing with customer complaints -Maintaining positive relationships with customers Emphasis is on oral communication. A wide range of role plays, adapted to suit you and your company, will improve your fluency and confidence in the workplace. In addition, you will receive individual feedback on your language skills and a "next steps" study plan which has been customized to suit your exact needs. Hinweis: Für diesen Kurs hat die Volkshochschule Esslingen eine Unterstützung des Ministeriums für Wirtschaft, Arbeit und Tourismus Baden-Württemberg aus Mitteln des Europäischen Sozialfonds (ESF) beantragt. 25 % bzw.50 % Zuschuss zur Kursgebühr sind möglich, wenn das Ministerium unseren Antrag bewilligt. Ein Zuschuss von 25 % der Kursgebühr ist möglich, wenn Sie in Baden-Württemberg wohnhaft oder beschäftigt sind. Darüber hinaus müssen Sie eine der folgenden Voraussetzungen erfüllen: - Sie sind in einem Betrieb beschäftigt, aber nicht bei Bund, Land oder einer kommunalen Gebietskörperschaft. - Sie sind Unternehmer/-in oder Freiberufler/-in. - Sie sind Existenzgründer/-in oder gründungswillig. - Sie sind Wiedereinsteiger/-in (nach Arbeitslosigkeit, Familienphase o. ä.). 50 % Ermäßigung können Sie erhalten, wenn Sie darüber hinaus das 55. Lebensjahre vollendet oder keinen Berufsabschluss haben.
Upgrade your communication skills toolbox through practising speaking, listening and presenting. Be it small talk, telephone skills and presenting your ideas, services or products. Topics relevant to 21st century skills, in your industry. TED talks and YouTube clips are used as input. Join us in lively conversations.
One week of intensive training in business communication. The Focus is on business topics- virtual international meetings, cross cultural training , negotiating, selling, presentations (presentation techniques) and case studies. To provide the best support participants are expected to share any of their topics and issues in these sessions.
Hier haben Sie die Möglichkeit Ihren Business Englisch im kleinen Kreis mit einem Native Speaker zu üben. Die Besonderheit: der Kursinhalt ist maßgeschnitten um Ihre persönlichen Bedürfnisse zu erfüllen. Nach dem Motto „diese Woche bin ich dran“ wird jede Woche abwechselnd der Arbeitsplatz jedes Teilnehmers im Mittelpunkt stehen und als Basis für die Unterrichtsstunde dienen. Keiner kommt zu kurz und jeder profitiert von der Wortschatzerweiterung und von authentischen Rollenspielen.
We’ll read about interesting topics which lend themselves to conversation and discussion. It’s also fun to sing songs, practise everyday English and check grammar problems.
In this course you will learn how to express yourself more fluently when communicating with fellow professionals - whether on the telephone, face-to-face or in writing. The focus will be on telephoning, presentations, emails and customer service and includes a variety of activities, for example, worksheets and role plays. There will also be the opportunity to look at any individual topics you specifically need in the workplace. Grammar will be looked at as required.